موبایلینا : دنیای اخبار دیجیتال و موبایل

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات مختلفی از موبایل و گوشی ها و بازی ها و ... قرار بدم

موبایلینا : دنیای اخبار دیجیتال و موبایل

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات مختلفی از موبایل و گوشی ها و بازی ها و ... قرار بدم

یکی از پیشرفت هایی که همزمان با ورود گوشی های هوشمند به بازار بسیار مورد توجه قرار گرفت ، استفاده از اپلیکیشن های مسنجر و پیام رسان بود که سال های بسیاری است در گوشی های هوشمند اندرویدی و سایر سیستم عامل ها استفاده میشود .

این برنامه ها بسته به نوع انها امکان برقراری ارتباط با امنیت های مختلف و به صورت های مختلف را فراهم میکند . یکی از شناخته شده ترین این برنامه ها واتس اپ می باشد که کاربر می تواند با دانلود واتس اپ اندروید و فعال کردن ان توسط شماره ی تماس خود ، به راحتی بر بستر اینترنت از ان استفاده کند. واتس اپ دارای ویژگی هایی مخصوص می باشد که در این پست به انها اشاره خواهیم کرد :

امنیت : واتس اپ امنیت بسیار بالایی دارد. طیف وسیعی از کاربران اعتقاد دارند که واتس اپ بسیاری از امکانات را فدای سیستم امنیتی خشک و بدون انعطاف خود کرده است. این سیستم امکان دسترسی به بسیاری از موارد را سلب می کند و از بسیاری از جهات نیز بسیار کاربردی است .

در واتس اپ برقراری ارتباط بین کاربران بر اساس سیستم های رمگذاری 2 طرفه می باشد . به گونه ای که اطلاعات ارسالی توسط کاربر به صورت رمز شده ارسال می شود و در واتس اپ کاربر مقابل اطلاعات رمزگشایی شده و نمایان میشوند. از این رو در صورت سرقت اطلاعات امکان دسترسی به انها وجود نخواهد داشت و رمزشکنی این اطلاعات تاکنون موفق نبوده است.

واتس اپ دارای سیستم امنیتی دیگیری نیز می باشد که پس از لاگ اوت و لاگ این در گوشی جدید امکان دسترسی به پیغام های قبلی توسط شما را نخواهد داد. از این رو مجددا ایمنی افزایش پیدا میکند .  توجه کنید که اگر از واتس اپهای متفرقه همچون واتس اپ جی بی استفاده کنید ، امکان سرقت اطلاعات به هر طریقی وجود خواهد بود و کسی نمیتواند ادعا کند که این برنامه ها به صورت 100 در 100 ایمن هستند.

تماس صوتی :

از ویژگی های بسیار جذابی که پیش تر نیز در مسنجرهای اندرویدی مثل وایبر و لاین و ... وجود داشت ، امکان برقراری تماس صوتی با کاربران می باشد . این سیستم تماسی به صورت بهینه ای هم امنیت بالایی دارد و هم برای ارتباط با سیستم های اینترنتی ضعیف نیز بهینه شده است. از این رو انخابی بسیار مناسب می باشد .

توجه کنید که تماس صوتی جدا از توانایی ارسال پیغام صوتی در مسنجر واتس اپ می باشد . این تماس امکان مکالمه ی انلاین را فراهم میکند.

تماس تصویری :

یکی از مواردی که استفاده از واتس اپ را در تمام دنیا بسیار جذابتر کرده است امکان تماس تصویری با کیفیت بسیار بالا و قطعی بسیار پایین می باشد که به صورت اختصاصی توسط واتس اپ راه اندازی شده است. این سیستم در مسنجرهای زیادی وجود دارد ولی در واتس اپ به صورت کاملا بهینه شده ای مورد استفاده قرار گرفته است که به همین دلیل سبب افزایش بسیار زیاد استفاده از ان شده است .

گروه و کانال :

راه اندازی کانال و گروه در واتس اپ به خوبی تلگرام پیش نرفته است. در واتس اپ ، کاربر باید شماره ی تماس افراد را داشته باشد تا بتواند انها را برای شرکت در گروه دعوت کند. همین امر سبب کاهش رونق گروه ها در واتس اپ شده است .

در مطالب آینده ای که در سایت موبایلینا قرار خواهیم داد مطالب بیشتری در مورد مسنجرها خواهیم آورد.

 

  • سید حمید محبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی